Bij een calamiteit is goede communicatie cruciaal. Vooral in de eerste 2 uur. Hoe je dan optreedt, kan nog jarenlang het imago van jou en je organisatie bepalen. Tijdens de training word je door ervaren journalisten getraind in realistische crisissituaties.
Heb je interesse in deze training?
Bel 035 628 1870 voor meer informatie, of
Modules woordvoering tijdens een crisis
- Voorbereiding. (Mediabeleid in calamiteitenplan)
- Wat kun je verwachten van de media en waarom?
- Ontwikkelen van statements en woordvoeringslijnen.
- Social media: omgaan met reacties, vragen en aannames.
- Pers aan de poort: de korte verklaring.
- Pers binnen: faciliteiten, zorg en begeleiding.
- De persconferentie.
- Interviews: Op locatie, aan de telefoon, in een studio.
Pers aan de poort
Zodra een crisis zich voordoet, moet communicatie direct op je agenda staan. Ook alsnog onduidelijk is wat er precies is gebeurd. Journalisten hangen voortdurend aan de telefoon en op social media wordt al druk gespeculeerd.
Tijdens de crisiscommunicatie training leer je te anticiperen op massale persaandacht. Je ontdekt hoe je de juiste (sociale) media op het juiste moment inzet. Daarnaast oefen je onder meer in het geven van korte persverklaringen en gezamenlijke persconferenties.
De trainingen worden gegeven in de realistische trainingsstudio’s in Hilversum, of met onze locatiesets als onderdeel van een calamiteitenoefening. De training is ook Engelstalig beschikbaar.
Interesse in onze Mediatraining?
Of laat hiernaast je telefoonnummer achter, we nemen binnen één werkdag contact met je op!
(AVG – De gegevens die je invult worden alleen gebruikt om contact op te nemen.)